הכירו את המטופלים: כך הקנאביס מסייע להם בהתמודדות עם כאבים

הכירו את המטופלים: כך הקנאביס מסייע להם בהתמודדות עם כאבים

שיתוף:

הכירו את המטופלים

תקופה ארוכה רצינו לייחד פינה למטופלים שלנו והנה נפלה בידינו ההזדמנות לתת את הבמה לשניים הראשונים שהסכימו לחלוק עמנו מידע ותובנות: רעות רומנו שנעזרת בקנאביס רפואי בשביל להקל את תסמיני הפיברומיאלגיה ואופיר כהן שמטופל בקנאביס רפואי עקב פציעה שהותירה אותו עם כאבים כרוניים

רעות רומנו סובלת שנים ארוכות מפיברומיאלגיה (דאבת השרירים), מחלה שמתאפיינת בכאבי שרירים מופשטים. מקור הפיברומיאלגיה אינו ברור. כיום סבורים שיש למחלה רקע גנטי, אך עדיין רב הנסתר על הגלוי. בשונה ממחלות שרירים אחרות הכאבים בפיברומיאלגיה אינם תוצאה של הליך דלקתי, לכן חלק ניכר ממשככי הכאבים הרגילים שפועלים כנגד תגובה דלקתית אינם יעילים. למעשה, הרפואה הקונבנציונלית לא יודעת לתת מענה לשורשי המחלה ואחד האמצעים היעילים ביותר להתמודד עם תסמיני המחלה הוא קנאביס רפואי.

"משרה רוגע ונעימות ועוזר לשינה רגועה יותר"

רעות רומנו מטופלת בקנאביס רפואי כבר 6 שנים שבהן למדה היטב אילו זנים ומוצרים עושים עבורה את העבודה. בשיחה איתנו היא הדגישה בעיקר את ה-PK ו-LK: "אין ספק שה-PK הוא מהזנים האהובים עליי ביותר. הוא עוזר מאוד נגד הכאב ונותן מענה נפלא גם לשינה. בחודשים האחרונים אני לוקחת בעקביות גם את LK שגם מועיל מאוד עם הכאבים וגם משרה רוגע ונעימות, וכמובן עוזר לשינה רגועה יותר."

כאמור, רעות היא מטופלת ותיקה יחסית וגם עבורה כמו אצל מרבית המטופלים מציאת הזנים והמינון המתאימים היתה חלק ממהלך של ניסוי וטעייה: "למטופלים חדשים אציע קודם כל לנסות ולראות מה מתאים להם, כל זן משפיע על כל גוף אחרת, ולהבדיל בין זני היום לזני הלילה, מה שעוזר לשמור על ערנות ותפקוד."

"כל הסטרס, הלחץ, הפחד והאי-שקט נעלמו כלא היו"

אופיר כהן נפגע בתאונת דרכים לפני 21 שנים, מאז הוא סובל מכאבים כרוניים. בקנאביס רפואי הוא מטופל רשמית ב- 5 השנים האחרונות. ההכרה שקנאביס יכול לסייע לו בהתמודדות עם כאבים וסטרס נפשי התפתחה אצלו אחרי שחווה רגע של הארה במהלך סיטואציה לא פשוטה במבצע 'צוק איתן'.

כך אופיר כהן מתאר את המהפך התודעתי הזה: "אני מעשן קנאביס מגיל מוקדם מאוד. תמיד הבנתי תחושתית כי הקנאביס תורם לי במצבים שונים לתחושות טובות, יצירתיות, מרפה שרירים, מרגיע ומפקס. כך חייתי במשך שנים כצרכן פנאי מן המניין. למרות שנותיי המרובות בעישון הצמח נחשפתי לתכונות הרפואיות שלו רק בעקבות מצב מסכן חיים במהלך מבצע צוק איתן. אני וכמה מחבריי נסענו לשטחי כינוס בגבול עזה לחלק לחיילים תפילין, ציציות, ארטיקים וכו.׳ אז נורו עלינו פצמ"רים, וחיילים, שדקה לפני חילקתי להם ארטיקים, יצאו על אלונקות. היה שם סטרס מטורף. לחץ איום ומוחשי על קיומי."

אופיר ממשיך: "נסענו משם חזרה ואני בתחושה שמשהו קרה. מין תחושה מוזרה בגוף, בתודעה. רטט בלתי פוסק. משכתי את ההרגשה הזו במשך שבוע והייתי בלתי נסבל לסביבה, לילדים ולעצמי. ערב אחד חבר מרים טלפון ואומר לי, 'אופיר בוא. עושים סגירת מעגל. יש פצועים בבית חולים ברזילי.' לא רציתי להצטרף אך בסוף השתכנעתי ונסענו. המזל לא הסביר לי פנים. ברגע שירדנו מהאוטו התחילה אזעקה ואני נכנסתי לסטרס. חברי, שהיה הלום קרב משירות ביחידה מובחרת, החזיק ברישיון, הוציא ג'וינט ואמר, 'קח תעשן קצת יעשה לך טוב.'"

"אני מעשן אבל דווקא בפעם ההיא פחדתי ממש לעשן מפאת מצב הנפשי. לאחר שכנועים הסכמתי. לקחתי שתי שאיפות בדיוק, ואז זה קרה. בום! כל הסרט, כל הסטרס, הלחץ, הפחד והאי-שקט נעלמו כלא היו. כאילו לקחו מחק ענק ומחקו את הכול. זה פשוט נעלם."

אופיר כהן. מטופל בקנאביס רפואי

מלווה ומדריך לשימוש מושכל בקנאביס

מרגע שאופיר הבין שקנאביס יכול לסייע לו להתמודד עם הסטרס, כמו גם עם הכאבים הכרוניים שליוו אותו שנים, הוא פתח בהליך לקבלת רישיון: "הייתי בשוק. בפעם הראשונה הבנתי ברמה תודעתית, פיזית ורגשית גם יחד, שקנאביס הוא הרבה מעבר לסטלה."

מסתבר שאותן שאיפות חטופות היו בעל השפעה מרחיקת לכת. אופיר כהן: "את הזן שעישנתי אני זוכר בבירור. זה היה Persian Kush , ה-PK של בטר. מאז התחלתי מסע אישי לחקור את הקנאביס ממבט של ריפוי ולא כצרכן פנאי. להבין איך ניתן במידע הקיים לעזור לעוד אנשים במצבים רפואיים כאלו ואחרים. מאז אני מסייע למטופלים בשלל התוויות רפואיות, מלווה ומדריך לשימוש מושכל בקנאביס."

אופיר מסכם בעצה למטופלים חדשים בקנאביס רפואי: "היו קשובים לגופכם. כבדו אותו, העריכו אותו ותשלבו בחייכם רק תכנים ובני אדם חיוביים. קנאביס הוא לא תרופת פלא אך בהחלט יכול לתת מענה לשלל מחלות ותופעות."

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך