הכר את הרוקח – עבד ג'באלי: "לרוב, תוצאות הטיפול הן מרשימות"

הכר את הרוקח – עבד ג'באלי: "לרוב, תוצאות הטיפול הן מרשימות"

שיתוף:

'פארם ירוק' בנתניה הוא בית מרקחת ייחודי שמתמחה בקנאביס רפואי ומוצריו. שוחחנו עם הרוקח עבד ג'באלי ששיתף אותנו בתחושותיו ותובנותיו לגבי הכיוון אליו מתקדם ענף הקנאביס הרפואי בישראל

'פארם ירוק' בנתניה הוא אחד מבתי המרקחת היחידים בישראל שהקנאביס הרפואי הוא תחום העיסוק המרכזי שלו.

עובדה זו הפכה אותו לכתובת מתבקשת עבור מטופלים בקנאביס רפואי שיודעים שבמקום הם יקבלו לא רק תפרחות ומוצרים איכותיים, אלא גם את כל ההדרכה והתמיכה הטיפולית להן הם זקוקים, מידי אלה שבאמת מבינים את הנושא לעומק. אחד מאותם אנשי מקצוע מומחים בפארם ירוק הוא הרוקח עבד ג'באלי.

 

פגשנו את עבד ושאלנו אותו מה הביא אותו להתעניין בקנאביס רפואי?

"כרוקח יחסית ותיק, שעובד שנים רבות בקהילה, הסיפוק הכי גדול שיש לי הוא כמובן לעזור למטופלים בטיפול הרפואי והתרופתי שלהם. לכן אני תמיד שואף ללמוד ולהתעדכן בכל מידע וכלי רפואי חדש וזמין כדי שאוכל לעזור לאנשים ביותר תחומים רפואיים".

ניצל את ההזדמנות ללמוד על הנושא

למרות שעבד ג'באלי התעניין בנושא הקנאביס הרפואי תקופה ארוכה, רק ב-2018 נפתח קורס מקצועי לרוקחים והוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והתחיל ללמוד ולצלול לנושא.

"בסוף שנת 2018 התחילו קורסי הכשרה לרוקחים בנושא קנאביס רפואי, ממש לפני תחילת ההסדרה החדשה. אחד העקרונות החשובים של ההסדרה הוא ההתייחסות לקנאביס רפואי, עד כמה שאפשר, כאל תרופה. לא היססתי להשתתף בקורס, כי כמעט כל איש מקצוע בתחום הרפואה שמע על הסגולות והפוטנציאל הרפואי של הצמח, וההכשרה המדעית בקורס היא אמצעי לעזור ליותר מטופלים, שקנאביס עשוי להיות מזור עבורם".

מה ההתרשמות שלך מתוצאות הטיפול בקרב המטופלים?

"ההתרשמות האישית שלי מאוד חיובית ותואמת את הציפיות הגבוהות שהיו לפני תחילת העיסוק בקנאביס רפואי. אני מקבל משוב חיובי לגבי החומר ממטופלים בהתוויות הנפוצות, וכבר יצא לי לפגוש מטופלים שאושר להם שימוש בקנאביס אחרי שתרופות "קונבנציונליות" לא עזרו להם, ודווקא הקנאביס עזר. ברוב המקרים תוצאות הטיפול היו מרשימות מאוד ועם תועלת רפואית גדולה למטופל, גם ביעילות, ובדרך כלל עם פחות תופעות לוואי".

איך אתה רואה את השוק כיום?

"זה לא סוד שבתחילת ההסדרה החדשה היה היצע הקנאביס הרפואי נמוך ביותר. ככל שהתקדמו החודשים, הגיע שפע של זנים שונים ומגוונים מהרבה חברות קנאביס שונות, גם מקומיות וגם מחו"ל. היום ממה שאני רואה, בממוצע, איכות הזנים משתבחת.

מה שכן, עדיין קיימת הבעיה הנפוצה של היעדר "רצף טיפולי", כאשר זנים רבים אינם תמיד זמינים מהמגדלים, מה שיוצר מקרים בהם מטופל לא מצליח להשיג סוג קנאביס מסוים שעזר לו יותר מאחרים".

עבד מוסיף: "נתון בולט נוסף הוא הקצב העולה של מטופלים שמקבלים רישיונות לקנאביס רפואי. להערכתי זה קורה משום שיש הרבה יותר מודעות בקרב חולים ומטפלים בתחום הרפואה בקשר לתועלות של הצמח. הקצב של הגידול ברישיונות מעלה את הביקוש, לכן אנחנו נתקלים בחברות ומייבאים חדשים, ורואים יותר תחרות בין כל הגורמים".

איך אתה רואה את השוק בעוד 5 שנים?

"מכיוון שמדובר בתחום יחסית חדש, אני מצפה שכל מה שקשור לקנאביס רפואי רק ילך וישתפר מכל הבחינות, גם ברמת המחקר והידע בנוגע לסגולות הרפואיות של הצמח, וגם בטכנולוגיות חדשות בכל הנוגע לגידול וייצור, שיובילו לאיכות וזמינות גבוהות יותר".

עבד מסכם: "אני גם מקווה ומצפה שיוסרו יותר ויותר חסמים פסיכולוגיים וחברתיים שקשורים לצמח והשימוש בו, בלי קשר לאם תהיה לגליזציה או לא, כך שבעתיד מטופלים רבים יותר עם ההתוויות המתאימות יסכימו להשתמש בקנאביס רפואי וייהנו מהתועלות הרפואיות שלו".

שעות פתיחה וכתובת : 

פארם ירוק | הגביש 4, נתניה | משלוחים לכל הארץ.
בית מרקחת: א’-ה’ 9:00-19:00 ו’ 9:00-13:30 | מוקד שירות לקוחות: א’-ה’ 9:00-18:00 ו’ 9:00-13:00

לבית המרקחת מערך משלוחים בכל רחבי הארץ.

09-8305000

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך