מים שקטים חודרים עמוק: השקיית קנאביס היא עניין מורכב

מים שקטים חודרים עמוק: השקיית קנאביס היא עניין מורכב

שיתוף:

הקנאביס הרפואי הוא גידול חקלאי לכל דבר, וכמו כל גידול חקלאי, הוא זקוק להשקעה בהשקיה. דן ארוך, מנהל ההשקיה בחוות בטר בדרום הארץ, מבהיר שניהול ההשקיה בגידול קנאביס בחממות, זו משימה מורכבת ולא טריוויאלית. לפניכם הסבר אודות תהליך השקיית קנאביס רפואי בחברת בטר.

קראו עוד:

ממכללת ספיר לחוות בטר

בחוות בטר החל דן ארוך, במקור מתל אביב, לעבוד בשנת 2017. הוא היה בשנה השנייה ללימודי הנדסאות ביוטכנולוגית במכללת ספיר וחיפש משרת סטודנט באזור. בתום תהליך מיון ארוך הוא התקבל לעבודה כעובד כללי בחווה. החיבור לחוויית החווה היה מהיר, ותוך מספר חודשים הוא קודם ומונה למנהל חממת ההפרחה.

הוא המשיך בתפקיד זה כשנה וחצי עד שהתבקש לקחת על עצמו את תפקיד ניהול ההשקיה והדישון, תפקיד שאותו הוא ממלא כבר כמעט שלוש שנים, ולצידו של אוריה בינשטוק.

"ההשקיה מתבצעת בטפטפות ויש מערכת שמערבבת מים ודשן ביחס שאנחנו קובעים שהוא היחס הנכון", מסביר ארוך. "אני עובד לצד האגרונום שחר זיגר ומנהל הגידול ליאור שריג שמחליטים מהו מינון הדשן. לגבי כמויות ההשקיה ההחלטה היא שלי וזו תמיד שאלת השאלות"

דן ארוך אחראי השקיית קנאביס רפואי

פאזל עמוס במשתנים

את ההחלטה כמה מים לתת לכל אצווה בכל שלב, הוא מקבל תוך שהוא מביא בחשבון נתונים רבים. "יש המון משתנים כמו מזג האוויר, שלב הצמיחה, ניסיון קודם עם הזן. יש גם הרבה מאוד גישות ותיאוריות ובסופו של דבר אתה צריך להחליט מה עובד לך. כמובן, שכאשר מזג האוויר הפכפך כמעט וכל יום משתנה, אני צריך להיות כל יום בשטח ועם האצבע על הדופק".

חלק מהעבודה כולל ניטור שוטף של החלקות ואיסוף נתונים שיסייעו לקבל החלטות מדויקות יותר ולזהות מצבים של חוסר במים/ עודף במים/ עודף בדשן וכו'.

"אנחנו אוספים בשטח דגימות ממי הנקז מבצעים ניטור ומשווים למי הטפטפת. בין היתר, אנחנו בודקים מדדים של חומציות, מליחות, ונוטריינטים. דרך נוספת שבה אנחנו עושים שימוש קבוע לניטור היא באמצעות חיישנים שנמצאים באצווה ומודדים את הלחות בקרקע ואפילו מתריעים כאשר נדרשת השקיה. אנחנו גם מבצעים מעקב ברמת האצווה שבוחן את צריכת המים וגם זה כלי שמשמש אותנו", מסביר ארוך.

ליווי מלא של מערך המחקר והפיתוח

במסגרת תפקידו עובד ארוך באופן צמוד גם עם צוות המחקר והפיתוח של החווה, ארוך: "המחלקה אחראית על בחינה ופיתוח של זנים חדשים, אבל גם על שיטות גידול וייעול שאיתן אנחנו בודקים סוגי דשן שונים או אפשרויות לשיפור מצע הגידול, שאחד הפרמטרים החשובים שלו היא היכולת שלו להחזיק מים. אנחנו מגדלים על מצע קבוע, אך תמיד בוחנים במקביל דרכים לשיפור".

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך