"יש מספר קבוצות שבוחנות כיצד הקנאביס הרפואי יכול לעזור לטיפול בקורונה"

"יש מספר קבוצות שבוחנות כיצד הקנאביס הרפואי יכול לעזור לטיפול בקורונה"

שיתוף:

"יש מספר קבוצות שבוחנות כיצד הקנאביס הרפואי יכול לעזור לטיפול בקורונה"

כך אמר היום בריידן מקגארת' מנכ"ל בטר אוסטרליה במסגרת אירוע האונליין 'שיחת ועידה שאיפות גבוהות – מהפיכת הקנאביס בדרך לכאן' ששודר היום

"העולם כולו סובל ממגיפת הקורונה ויש מספר קבוצות שבוחנות כיצד הקנאביס הרפואי יכול לעזור לטיפול ב-COVID-19", כך אמר ד"ר בריידן מקגארת' (Braden McGarth) מנכ"ל בטר אוסטרליה במסגרת אירוע האונליין 'שיחת ועידה שאיפות גבוהות – מהפיכת הקנאביס בדרך לכאן' ששודר היום (ד') .

"אצל חולי סרטן אנחנו יודעים שקנאביס עוזר לחזק את המערכת החיסונית. יש מחקר כרגע בכל העולם, ממשלת ישראל מממנת מחקר בטכניון ובבתי החולים, יש מחקר בארה"ב, באירופה – במטרה לבדוק איך הקנאביס הרפואי יכול לעזור בהתמודדות עם מחלת ה-COVID-19. אישית אני מאמין שהוא יעזור כי הוא יחזק את מערכת החיסון. גם אם הוא יעזור רק לגוף לישון טוב יותר, אולי הוא לא יעזור בהתמודדות עם הנגיף עצמו אבל הוא יעזור לגוף להילחם בנגיף", אמר מקגארת'.

חברת בטר היא אחת החלוצות בתחום הקנאביס הרפואי והייתה אחת מהחברות הראשונות בעולם שקיבלה רישיון לייצור קנאביס רפואי. "לפני מספר שנים השימוש בקנאביס הפך לחוקי באוסטרליה, בטר רצתה להתרחב לשוק העולמי ולפני שלוש שנים הקמנו את 'בטר אוסטרליה', קיבלנו רישיונות וכעת אנחנו בונים מפעל מקומי. מה שמייחד אותנו הוא שיטת הגידול האורגנית שלנו, אנחנו משתמשים בתערובת אדמה מיוחדת משלנו ושואפים לגדל מוצרים באיכות גבוהה בעבור המטופלים שלנו", אמר.

בריידן מקגארת'בריידן מקגארת'

לדבריו חברות הפארמה עוקבות אחר ענף הקנאביס הרפואי ובעוד שנתיים שלוש חברות הקנאביס יסגרו את הפער ויעברו מרישיון רפואי לשיווק פרמצבטי. "חשוב לדעת שישראלי הייתה המדינה הראשונה בעולם שאיפשרה שימוש חוקי בקנאביס רפואי בכמויות גדולות. מחקרים חשובים נערכו במקומות כמו הטכניון ובבתי החולים בישראל ויש שפע של ידע וכאן 'בטר' נכנסת לתמונה. אנחנו לוקחים את הידע הרב שנצבר בישראל ומבצעים ניסויים קליניים מטעם ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי)", הוסיף.

"קיבלנו אישור לניסויים קליניים באוסטרליה מטעם מנהל התרופות המקומי (TGA) ואנחנו מתחילים לבצע ניסויים גם בישראל. כל הניסויים האלה נועדו לפי הקווים המנחים של ה-FDA לקבל אישור כתרופה פרמצבטית. אנחנו נרגשים מאוד, הניסוי הקליני הראשון שלנו עוסק באפילפסיה. אנחנו מקווים לקבל אישור כתרופה, כתכשיר פרמצטבי ולא כקנביס רפואי", אמר.

על העלויות לצרכני הקנאביס ועלויות הייצור לחברות אמר מקגארת' כי "הרגולציה בתחום התרופות היא מאוד קפדנית, וכולם יודעים שניסויים קליניים הם לא זולים. נדרשת השקעה כספית עצומה מצד החברות. מה שחשוב מבחינתנו הוא שהתרופות יכללו ב'סל התרופות' כך שהן יהיו יותר זמינות וזולות יותר עבור המטופלים. לדוגמה באוסטרליה יש לנו מה שנקרא 'תוכנית קצבת תרופות'. אם יש תרופה רשומה כמו כל תרופה שהרופא רושם לנו היא מסובסדת על ידי הממשלה – הקנאביס הרפואי לא, הוא מאוד יקר באוסטרליה. אנחנו רואים בהפיכת הקנאביס לתרופה רשומה דרך, על אף שתהליך הייצור כולו יהיה יקר יותר, בעבור הלקוח עצמו, להוזיל עלויות. אילו יהיו תרופות רשומות של יצרני קנאביס, בארצות רבות בעלות מערכת בריאות ממלכתית, למעשה ברוב המדינות, הן יינתנו בחינם".

https://www.calcalist.co.il/conference/articles/0,7340,L-3838502,00.html?fbclid=IwAR0OBi95fOhq3PCwIoDm4Nn3KrgAs0pMF4MTuXEdIKsHEmcPJi8-R9WX9CY

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך