המסע להפיכת הקנאביס לפלא רפואי עבור ילדים – ראיון עם שרון אימברמן

המסע להפיכת הקנאביס לפלא רפואי עבור ילדים – ראיון עם שרון אימברמן

שיתוף:

שרון אימברמן על קנאביס רפואי לילדים

ביום חם בספטמבר האחרון עצרנו את הפעילות בחווה לכמה שעות לרגל אירוע מרגש במיוחד – מפגש עם שרון אימברמן, אחת הדמויות המובילות בארץ ובעולם להכרה ביכולות הטיפוליות של קנאביס רפואי בקרב ילדים.

המפגש היה מעין סגירת מעגל פנימית של בטר עם שרון. מהצד של שרון, כדמות שדוחפת להכרה ביכולות של צמח הקנאביס לטיפול בילדים הסובלים מאפילפסיה או על הספקטרום האוטיסטי, ומהצד של בטר, כחברה שמשקיעה משאבים עצומים ביכולת להשביח זנים שיעמדו בצרכים של אוכלוסייה מיוחדת זו.

במהלך המפגש הבנו עד כמה השותפות בינינו מבוססת על אמונה בצדקת הדרך ועד כמה סיפורה האישי של שרון יכול להוות השראה לכולנו – לעוסקים במלאכה ולאימהות שמבקשות סיוע ותמיכה.

שרון היא הרבליסטית קלינית במקצועה, בעלת ניסיון עשיר בטיפול בצמחי מרפא, אבל החיבור החזק שלה עם קנאביס רפואי החל דווקא על רקע אישי, עם ילד חולה באפילפסיה קשה.

"הילד שלי, היום כבר בן 20 סבל בילדות מאפילפסיה קשה, ולרוע מזלנו נמנה על הילדים אשר התרופות הקונבנציונליות לא סייעו להם", נזכרת שרון ומוסיפה "בשנת 2014 החלטתי לעשות מעשה ולחפש פתרונות מחוץ לעולם הרפואה והתחלתי להתעניין בטיפול באמצעות ניקוטין.

באחד הדיונים ברשת צדה את עיניי תגובה של אחת האימהות שהעלתה טענה לשם מה צריך לסבול את הנזקים של ניקוטין בזמן שיש אלטרנטיבה בריאה יותר – הקנאביס.

התגובה הזו סקרנה אותי מספיק כדי לעשות חיפוש ברשת ולאתר את סיפורה של שארלוט פיגי, ילדת חולה אפילפסיה מקולורדו שסיפור הטיפול בה באמצעות קנאביס סחף רבים (שארלוט נפטרה לפני חודשים ספורים בגיל 13 כתוצאה ממחלת הקורונה). אז חלחלה בי ההבנה שקנאביס הוא יותר מרק סם מסוכן והחל המסע שלי עם הצמח והיכולות התרפויטות שלו עבור ילדים"

כיצד התחיל סיפור הטיפול בקנאביס בקרב ילדים?

שרון: "כמו כל התחלה, גם זו הייתה קשה ואולי אף קשה במיוחד משום שבאותם השנים קנאביס נתפס אך ורק כסם מסוכן והמחשבה לתת אותו לילדים הייתה דמיונית. בשלב הראשון התאספנו 10 משפחות והגשנו בקשה לקבלת רישיונות עבור הילדים. התשובה שקיבלנו הייתה 'לא' מוחלט, אבל לא התייאשנו ורק לאחר שעירבנו במהלך פרופסורים בעלי שם ואמצעי תקשורת, משרד הבריאות התרצה והחל לספק רישיונות".

דוחפים למחקר הרפואי הראשון בעולם

לאחר תקופת התנסות קצרה בחברה אחרת, הגיעה שרון לבטר וניסתה לראשונה את ה- PHD, שמן המופק מזן בעל אותו השם, שבהמשך שמו שונה ל-EP1 המוכר בשוק כיום. בימים אלו נמצא השמן במחקר קליני מתקדם באוסטרליה לקבל הכרה כתרופה לאפילפסיה בקרב ילדים.

"ה-EP1 באמת חולל את המפנה הרצוי בנושא קנאביס רפואי בקרב ילדים. לראשונה קיבלנו שמן ביחס של 1:20 בהרכב החומרים הפעילים (1 THC ל- 20 CBD) המתאים לילדים והתוצאות לא איחרו להגיע. המחויבות של קבוצת ההורים שהייתי חלק ממנה לא הסתיימה שם וביחד, שכנענו את מערכת הבריאות לערוך את המחקר הרפואי הראשון בעולם בנושא השפעת הקנאביס לאפילפסיה בקרב ילדים.

המחקר יצא לדרך בהובלת מומחים בעלי שם מישראל –  פרופ. אורי קרמר מבי"ח איכילוב, פרופ. טלי שגיא מבי"ח וולפסון, פרופ. ברוריה בן זאב מבי"ח תל השומר ופרופ. אלי היימן מבי"ח אסף הרופא, ובהמשך פרץ את הדרך לכל המדינות האחרות בעולם שהכניסו את האפילפסיה כהתוויה", מציינת שרון.

מאחר ושרון אימברמן נתפסת כבעלת אוטוריטה קלינית וכבעלת ניסיון, הקשר שלה עם המעגל הרפואי הלך והתהדק, באספקה של מידע בעל ערך מהשטח, פרוטוקולים טיפוליים והדרכות.

מהעבר השני, מלווה שרון בהתנדבות מלאה מאות משפחות להן ילדים הסובלים מאפילפסיה, כולל לימוד על דרכי הטיפול, המינונים הנכונים, התאמה למטופל ולצרופות האחרות, הדרכות על השימוש ועוד.

מרחיבה את העשייה לילדים על הספקטרום האוטיסטי

לפני כשנתיים התרחבה העשייה וכללה ילדים נוספים על הספקטרום האוטיסטי, כטיפולי חמלה במצבים קשים של התקפי זעם, פגיעה עצמית ובעיות שינה חמורות.

שרון מפרטת: "ההתפתחות לעבר ילדים שסובלים מאוטיזם הייתה טבעית משום שרבים מהילדים חולי אפילפסיה נמצאים על הספקטרום האוטיסטי. אנחנו הראשונים בעולם שהתחלנו לפתח פרוטוקולים מסודרים של טיפול בילדים אלה ואכן, אנחנו מזהים שיפור בפרמטרים האוטיסטים".

תוך כדי הפעילות ביססה שרון את הקשר עם בטר ותרמה לנו ולמטופלים שלנו רבות בהדרכות להורים ובהמשך, בהדרכות למדריכים של החברה. כעת, עם הידוק שיתוף הפעולה בין הצדדים, הציפייה המשותפת היא לשיפור באיכות הטיפול בילדים בשימוש במוצרי החברה, ולהמשך ההתפתחות של עבודת הקודש ארוכת השנים שלה למען ילדי ישראל והעולם.

הורים לילדים חולי אפילפסיה או כאלה שסובלים מאוטיזם ובעלי מרשם רפואי, או כאלה הזכאים לו, יכולים לפנות לשרון לקבלת תמיכה ישירות בטלפון: 03-6355101

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך