קנאביס רפואי עבור כאבי גב: עדויות מהשטח

קנאביס רפואי עבור כאבי גב: עדויות מהשטח

שיתוף:

יוסי אושיה סבל מבעיות גב חמורות במשך 20 שנה ועבר שני ניתוחים מורכבים; יקיר כהן עבר תאונת עבודה שגרמה לו לכאבים עזים. שוחחנו עם שניהם ושמענו מהם כיצד הקנאביס הרפואי עזר להם להתמודד עם כאבי הגב ושינה את חייהם.

נתחיל בעובדה הפחות נעימה: לאורך חיינו קרוב לוודאי שרובנו סובלים או נסבול מכאבי גב. זה אף פעם לא פיקניק, אך עבור מי שסובל מכאבי גב כרוניים הנובעים מבעיה כמו פריצת דיסק, אלה עלולים להתגלות כסיוט שמשבש את כל מהלך החיים.

למרות שכאבי גב כרוניים נחשבים כהתוויה מוכרת לקבלת קנאביס רפואי, ולמרות שעשרות מחקרים ואלפי עדויות של מטופלים בשטח מוכיחים שקנאביס רפואי מקל מאוד על מצבם של הסובלים מבעיות גב, מטופלים רבים הסובלים מכאבי גב עדיין מדווחים על הקושי שבהשגת רשיון לקנאביס רפואי. לצורך הכנת הכתבה שוחחנו עם שני מטופלים של בטר ושמענו מהם על דרך המסלול שעברו עד לקבלת הרישיון המיוחל ועל האופן שבו הקנאביס הרפואי שינה את חייהם.

"הבנתי שאני צריך ללמוד לחיות עם הכאב"

עבור יוסי אושיה, בן 51 נשוי עם 3 ילדים, כאבי גב חריפים הם דבר שמלווה אותו שנים ארוכות. בגיל צעיר חווה פריצת דיסק קשה ובשנת 1999 עבר ניתוח של כריתת דיסק. במשך כעשר שנים הניתוח הוכיח את עצמו ויוסי נהנה מתקופה של שקט, אך ב-2009 הכאבים חזרו בעוצמה וחייו של יוסי נכנסו לסחרור:

"כאבי הגב חזרו עם התקפות משניות כל שלושה חודשים בכל חילוף עונה. אלו היו כאבי תופת ששיתקו אותי ולא הצלחתי לקום מהמיטה או לתפקד. התרוצצתי בין מרפאות ונתנו לי כל תרופה אפשרית, כולל מורפיום, הכל חוץ מקנאביס רפואי".

מסתבר שלטיפול לכאבי הגב התחתון שיוסי קיבל היה מחיר בריאותי: "לקחתי הרבה וולטרנים, קיבלתי זריקות ולמרות שניסיתי להימנע ככל שניתן, לבסוף נאלצתי ליטול גם לא מעט משככי כאבים וכתוצאה מכך התחלתי לסבול מבעיות בריאות כמו יתר לחץ דם שמעולם לא היה לי ואפילו טרום סוכרת. הבנתי שאני צריך ללמוד לחיות עם הכאב".

"שנים נלחמתי והרופאים זרקו אותי מהמדרגות"

בחודש ספטמבר האחרון עבר יוסי ניתוח מורכב נוסף בגבו. רק במהלך תהליך השיקום הוא סוף סוף קיבל את הרישיון לקנאביס רפואי: "שנים נלחמתי על קבלת הרישיון והרופאים זרקו אותי מהמדרגות, אף אחד לא היה מוכן לשמוע. במשך שנים למדתי לחיות עם הכאב בעזרת כדורים. הייתי קם בבוקר לוקח כדור וקדימה לעבודה. היום, אולי בגלל הניתוח, קיבלתי רישיון ויותר קל לי".

יוסי מסכם ומפרט כיצד הקנאביס הרפואי עוזר לו: "אני ישן טוב בלילה ואני לא קם עייף, וזה חדש לי. התרומה הגדולה היא גם מהצד המנטלי. כשאני מעשן הגוף שלי רפוי ואני רגוע, אני יכול להפעיל את הגוף טוב יותר ולבצע תנועות שלא עשיתי שנים. החלמה מניתוח כזה לוקחת זמן ויש לי עוד עבודה לעשות אבל הקנאביס מאוד עוזר".

קנאביס - יעיל עבור כאבי גב

"נהגתי להגביר את המוזיקה בחדר כדי שההורים לא ישמעו אותי צורח מכאבים"

בשונה מיוסי אושיה שעושה את צעדיו הראשונים כמטופל בקנאביס רפואי, יקיר כהן, בן 29 מעפולה, מטופל בקנאביס כבר 5 שנים. הטיפול לאורך זמן מעניק ליקיר פרספקטיבה מעניינת ותובנות רבות הנוגעות לחוויה שלו עם הקנאביס הרפואי. הסיפור של יקיר מתחיל עם תאונת עבודה לא פשוטה:

"לפני שש וחצי שנים עבדתי במפעל ועברתי תאונת עבודה במהלכה נפלתי במדרגות ונחבלתי. אחרי שפינו אותי לבית החולים גילו פריצת דיסק שמייצרת לחץ על העצב המוביל לכאבים בלתי נסבלים בגב עם הקרנות לרגליים. במשך שנה וחצי הייתי מושבת וסובל מכאבי תופת, עד כדי כך שנהגתי להגביר את המוזיקה בחדר כדבר שבשגרה, כדי שההורים לא ישמעו אותי צורח מכאבים".

הרופאים קבעו שאין מנוס מניתוח ואפילו נקבע תאריך לניתוח, עד שפגישה מקרית עם מכר רופא הובילה אותו למסלול אחר:

"רגע לפני הניתוח פגשתי רופא שאני מכיר. הוא ביקש לראות את תוצאות ה-MRI, ואחרי שעבר עליו אמר לי 'אתה לא צריך ניתוח'".

יקיר, שהיה ער לאופציה של קנאביס רפואי, ניסה להשיג רישיון אך נתקל בחומה בירוקרטית ובכתף קרה מצד הרופאים ונאלץ לקחת משככי כאבים שהשימוש בהם לווה בתופעות לוואי. למרות שבקשתו לקבלת רישיון שימוש בקאנביס רפואי נדחתה הוא לא ויתר ונלחם על זכותו לקבל את הטיפול:

"לקחתי כדורים נרקוטיים שהפכו אותי לזומבי. הרגשתי תלוי באוויר. פניתי לחברי כנסת כמו תמר זנדברג שניסו לסייע, פניתי לשר הבריאות ליצמן והגעתי לשלומי סנדק שעזר לי לקבל רישיון. אחרי שלוש דחיות ושמונה חודשים שאני סובל מכאבים, בפעם הרביעית אישרו לי".

יקיר מתאר את ההשפעה הדרמטית של הקנאביס הרפואי על חייו: "הקנאביס עזר. אני כבר לא זקוק למשככי כאבים. בזכות הקנאביס נגמלתי מהתמכרות רעה ומאז תחילת השימוש אני לא נוגע בשום כדור. הקנביס גם מרגיע אותי כשהכאבים מופיעים, מאז שאני מטופל ומצאתי את התזמונים והמינונים שמתאימים לי אני לא סובל מכאב כלל ואפילו חזרתי לעשות ספורט".

יקיר הוא מטופל ותיק בחברת בטר ומשתמש בזן LK – סאטיבה היברידית להקלת כאבים בשעות היום ובזן KK- אינדיקה המתאימה לשעות הלילה. בנוסף הוא משתמש גם בזני ה-CBD של בטר. החוויה האישית שעבר הביאה אותו להחלטה לתרום מניסיונו לאחרים וכבר כמה שנים הוא מתנדב בחברת בטר ומלווה מטופלים חדשים ואנשים שסובלים מבעיות גב ומתקשים לקבל רישיון.[

יקיר מסכם: "אמרתי לעצמי שאם אני צעיר ונתקל בכזה קושי, מה עושים אנשים מבוגרים שנתקלים בבעיה הזו? היום אני מנסה לתרום להם מניסיוני וללוות אותם בדרך לרישיון".

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך