רישיון לקנאביס רפואי בשנת 2022: כבר לא מסובך להוציא אישור

רישיון לקנאביס רפואי בשנת 2022: כבר לא מסובך להוציא אישור

שיתוף:

רישיון לקנאביס רפואי 2021

מטופלים ותיקים יודעים שהדרך לקבלת רישיון לקנאביס רפואי עלולה להיות מתסכלת ומפרכת. מטופלים פוטנציאלים רבים שקנאביס רפואי עשוי להועיל להם, נוטים להירתע מההליך, ולו רק בגלל מורכבות הדרך.

הבשורות הטובות של 2021-2022: יותר ויותר רופאים מגלים גישה חיובית לקנאביס רפואי ומצליחים להנגיש את הטיפול בו. שוחחנו על המגמה הזו עם אלי לוי, מנכ"ל עמותת מעל"ה שמסייעת למטופלים הזקוקים לקנאביס רפואי ושמענו ממנו כמה תובנות מעניינות.

הזינוק בכמות המטופלים בקנאביס רפואי הפך אקספוננציאלי. אם בסוף העשור הקודם היה מדובר בכמה מאות מטופלים הרי שהיום מדינת ישראל כבר חצתה את רף ה-100 אלף והיד עוד נטויה. עם זאת, העובדה שקנאביס עדיין נחשב "סם מסוכן", גרמה לכך שהוא מוגדר כ"טיפול קו אחרון".

המשמעות? מי שמעוניין לקבל רישיון לקנאביס רפואי צריך להוכיח שאף טיפול אחר לא עזר לו. בפועל, זה אומר שמטופל שמעוניין לקבל רישיון לקנאביס רפואי בגלל כאב גב, נדרש לנסות קודם טיפולים אחרים, כמו למשל כדורים אופיאטים, שבאופן פרדוקסלי גוררים עמם תופעות לוואי חמורות יותר מאלו המאפיינות את הקנאביס הרפואי.

לכן, מטופלים פוטנציאלים רבים נשברים במהלך הדרך.

הוצאת רישיון לקנאביס – רוחות של שינוי

 בשנים האחרונות מרגישים ניתן להבחין בשינוי, אחרי הכל, 100 אלף מטופלים כבר מסמנים מגמה חדשה. אלי לוי, מנכ"ל עמותת מעל"ה, אפילו נחרץ יותר: "המצב היום בפועל שונה לגמרי ממה שהיה לפני שנה, אפילו חצי שנה".

 עמותת מעל"ה (מרכז עוז להחלמה ושיקום) נוסדה על-ידי אסנת מנדלוביץ (שמכהנת כיושבת ראש העמותה) ואלי לוי, מנכ"ל העמותה, לזכר בנה עוז מנדלוביץ שנפל במהלך מבצע צוק איתן.

הפעילות של מעל"ה התחילה כאשר אסנת ואלי החליטו להנגיש לחיילים שסובלים מפוסט טראומה את הטיפול בקנאביס רפואי. אחרי שלמדו לעומק את הנושא הם נעזרו בעמותה קנדית שמסייעת הלומי קרב ונכי מלחמה שמתקשים להסתגל לחיים האזרחיים, באמצעות קנאביס רפואי. את המודל הקנדי הם יישמו בפעילות העמותה בישראל.

עם הזמן, הרחיבה מעל"ה את הפעילות והיום היא מבקשת לסייע לכל מטופל ומטופלת שנדרשים לקנאביס רפואי, ובין היתר בדרך לקבלת רישיון. לפעילות של עמותת מעל"ה ושל גורמים מקבילים נוספים בחברה האזרחית, יש בהחלט מניות ברוחות השינוי שמתחילים להרגיש.

חשוב לדעת – נוהל בקשה חריגה

לדברי המנכ"ל אלי לוי: "כרגע רישיונות הם עדיין 'אישיו' והרבה אנשים מתקשים בזה. רבים סובלים מבעיות שאין כלפיהן התוויה מובהקת על-פי הגדרות היחידה לקנאביס רפואי. שם עיקר הקושי, אך גם לזה יש פתרון בדמות 'בקשה חריגה'.  כל רופא מומחה שסבור שהמטופל שלו ישתפר באמצעות קנאביס רפואי יכול להגיש בקשה שבה הוא מפרט מה עבר המטופל ולמה קנאביס רפואי עשוי להועיל, על מה הוא מסתמך – מחקרים, תצפיות – ומהן דרכי המעקב שהוא מתכנן לעשות".

"פלח זה בקרב מקבלי הרישיונות החדשים מטפס משמעותית. יש היום מספיק רופאים בחוץ שיכולים לתת המלצה לקנאביס רפואי במגוון רחב של תחומים מעבר להתוויות שקבע משרד הבריאות".

לוי מבקש להדגיש: "השינוי האמיתי שאנחנו מרגישים בשנה האחרונה, נובע מכך שיש היום בישראל הרבה יותר רופאים שלמדו לעומק את תחום הקנאביס הרפואי ויש להם גישה חיובית לנושא. זה מה שמאפשר את ההנגשה שאנו עדים לה היום".

בעתיד: מעבר מקבלת רישיון לקנאביס – למרשמים

הכיוון הכללי, לדעת לוי, שגם סומן ברפורמה האחרונה, הוא מעבר למדיניות חדשה שתאפשר יותר גמישות למטופלים. לדעתו החזון הזה הולך ומתקרב. "הכיוון הוא לעבור מרישיון למרשמים", מסכם לוי, "זה החזון הגדול של הרפורמה".

"כרגע אני רואה ברישיון רק פתח לעולם הקנאביס. להרבה מאוד אנשים יש בעיות רפואיות והקנאביס עוזר להם, חלקם מוגדרים כ'משתמשי פנאי' וסובלים מסטיגמה מיותרת. עבור רבים מהם, קבלת רישיון יכולה לסייע להם לדייק את הטיפול וליהנות גם מתוצרי CBD שבאופן פרדוקסלי בגלל העדר רישיון פחות נגישים עבורם".

קראו עוד:

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך