רפורמת הקנאביס הרפואי: כל מה שצריך לדעת

רפורמת הקנאביס הרפואי: כל מה שצריך לדעת

שיתוף:

מה קובעת האסדרה החדשה של משרד הבריאות וכיצד היא משפיעה על מטופלים שצורכים קנאביס רפואי? רפורמת הקנאביס הרפואי – זה הזמן להיכרות.

בשנים האחרונות עלתה המודעות לתועלת הרבה של הקנאביס הרפואי בהקלה על תסמיני מחלות שונות כמו סרטן, פרקינסון, תסמונת טורט, קרוהן, טרשת נפוצה ופוסט טראומה. בשל כך, הוחלט בשנת 2016 לקבוע רפורמה חדשה בתחום הקנאביס הרפואי בישראל.

רפורמת הקנאביס הרפואי, שנכנסה לתוקפה בשנת 2019, נקבעה במטרה להסדיר את השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, להעניק לו מעמד של תרופה לכל דבר, להבטיח שהמוצרים המופקים מהצמח יהיו באיכות גבוהה ולהקל על המטופלים בתהליך קבלת הרשיון לקנאביס רפואי. בואו נצלול לפרטים ונראה מה היא כוללת.

בטר - לא מתפשרים על איכות הקנאביס

קבלת רישיון לצריכת קנאביס רפואי

לפני שהאסדרה החדשה נכנסה לתוקפה, קבלת רישיון לצריכת קנאביס רפואי נעשתה באמצעות המלצה של רופא מומחה. לאחר קבלת ההמלצה (ובהתאם לתנאים מסוימים כמו מיצוי שימוש בתרופות הקונבנציונליות), הרופא המומחה הגיש את ההמלצה לאישורה של יק״ר – היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

לפני האסדרה החדשה, תהליך אישור הבקשה היה ארוך ומייגע, ולעיתים נמשך כמה חודשים. מאז הרפורמה, חל שינוי בתהליך קבלת הרישיון – יק״ר הכשירה מאות רופאים להנפיק אישור לרישיון קנאביס, כך שאין צורך להמתין לאישורה של יק״ר והתהליך פשוט ומהיר יותר.

מחיר מוצרי הקנאביס

בעבר, מחירי הקנאביס היו קבועים – המטופל שילם סכום קבוע של 370 שקלים ללא תלות בכמות צריכת הקנאביס. מאז הרפורמה, מחירי הקנאביס הרפואי אינם תחת פיקוח ונתונים לשיקול הדעת של כל גורם בשרשרת הייצור והאספקה, כך שהיום הם משתנים לפי סוג המוצר והיצרן.

ספקי הקנאביס הרפואי

לפני הרפורמה, המטופלים היו בקשר ישיר עם המגדלים. בשנים הראשונות, פעלו בארץ שמונה מגדלים ששמרו על קשר עם המטופלים ללא גורם מתווך. אלה דאגו לספק למטופלים את המוצר, בין אם במשלוח עד הבית, או באמצעות מרכזי חלוקה, והדריכו אותם לגבי אופני השימוש השונים.

כיום אין קשר ישיר בין המגדלים למטופלים ובמקום, נוספו כמה שלבים לשרשרת: הצמח עובר מהמגדלים למפעלים שם הוא נארז כמוצר, משם הוא מופץ לבתי המרקחת – החוליה האחרונה בשרשרת דרכה ניתן לרכוש את המוצרים בדומה לתרופה רגילה.

בנוסף לכך, הוחלט להחמיר את תקן האיכות של הקנאביס הרפואי. רק מגדלים העומדים בתנאי גידול וייצור בסטנדרטים הגבוהים ביותר בהתאם לתקני איכות של משרד הבריאות – IMC-GAP ו-IMC-GMP, רשאים לגדל, לייצר ולמכור קנאביס רפואי בישראל.

קבלת מרשם

באסדרה הישנה הרכישה התבצעה ישירות מול המגדל-הספק, שהיה אחראי להמליץ על זן הקנאביס, על המוצר ועל המינון המתאים כלל מטופל. כעת בעקבות הרפורמה, כל מטופל שמקבל רישיון לקנאביס רפואי מקבל גם מרשם שבו מצוין אחוז החומרים הפעילים שעליו לקבל (THC ו-CBD), המינון המומלץ וסוג המוצר (תפרחת או שמן קנאביס).

לפי הרפורמה החדשה, אין התייחסות כלל לזני קנאביס אלא רק לקטגוריות (סאטיבה או אינדיקה) ולאחוזי החומרים הפעילים (CBD/THC). לאחר קבלת המרשם ניתן להגיע לבית המרקחת המוכר מוצרי קנאביס רפואי, ולרכוש את המוצר בהתאם לכתוב במרשם.

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך