קנאביס לכאבי גב – טיפול יעיל לבעיה

קנאביס לכאבי גב – טיפול יעיל לבעיה

שיתוף:

קנאביס רפואי לכאבי גב

עשרות אלפי ישראלים סובלים מכאבי גב. למרבה הצער, הפתרונות שיש לרפואה המודרנית להציע לא תמיד יעילים, ולסבל, שעשוי להמשך גם זמן רב, אין פתרון יעיל, למעט משככי כאבים. הבשורה הטובה: יותר ויותר עדויות מצביעות על כך שקנאביס רפואי עשוי להקל משמעותית על התפקוד השוטף. לפניכם כתבה בנושא טיפול באמצעות קנאביס לכאבי גב.

מאז ותמיד היו מי שסבלו מכאבי גב, אך אורח החיים המודרני והמעבר לעבודה משרדית בישיבה, העצימו את שכיחות הבעיה הכרונית. ההערכות מדברות על כך שבכל רגע נתון יש בעולם כחצי מיליארד אנשים שסובלים מכאבי גב.

מה המצב בישראל? בשנת 2017 לבדה, נרשמו 700,000 ביקורי רופא בקופת חולים כללית בשל כאבים בגב התחתון.

קראו עוד:

משככי הכאבים הם חלק מהבעיה

כאבי גב מגיעים באופן מחזורי ונתפסים כמטרד שגורם סבל, אך לא מצב סכנת חיים הדורש התערבות רפואית דרסטית. לכן, מרבית הסובלים מכאבים אלה יעדיפו לגרור את הבעיה ולטפל בסימפטומים בזמן התקף ולא לנסות פתרון דרסטי כמו ניתוח.

הכאב הפיזי לרוב יגרור אחריו בעיות נלוות, כמו קושי ומחסור בשינה, עצבנות, ירידה ביכולת הריכוז ואפילו דיכאון. לכן, טיפול בכאבי גב יתמקד הרבה פעמים במרכיב הכאב ויתבסס על משככי כאבים, זאת מתוך הנחה שסילוק הכאב יביא להקלה בשאר הגזרות.

מתברר שההנחה זו לא בהכרח נכונה. משככי כאבים חזקים בהחלט יעילים בהפגת הכאב, אך יש להם מחיר. כך למשל, למשככי כאבים ממשפחת האופיאטים יש תופעות לוואי הכוללות פגיעה בפוקוס ובערנות, קשיים בעיכול וסכנת התמכרות.

לכן, הרבה אנשים שסובלים מכאבי גב כרוניים ולא רוצים לשלם גם את המחיר הכבד שגובים משככי כאבים חזקים, פונים לקנאביס רפואי כשמשכך כאבים טבעי וחלופי.

מפיג את הכאב ומסייע בשינה טובה

העובדה שקנאביס רפואי יעיל גם בהקלה על כאבים מסוגים שונים, ובכלל זה על כאבים מפושטים האופייניים לחלק מבעיות הגב התחתון, אינה חדשה. גם היכולת שלו לתרום לשינה טובה ועמוקה ולהפגת מתחים, ידועה מוכרת. יש הרבה מאוד עדויות של מטופלים ואינדיקציות קליניות אחרות שמצביעות על כך שהטיפול בקנאביס רפואי מסייע להפיג כאבי גב ומזמן שינה טובה למטופל.

בתוך כך, המודעות הגוברת לנזקי משככי הכאבים האופיאטים הפכה את הקנאביס הרפואי גם לכלי שפותר את התלות במשככי כאבים, תופעה שבארה"ב הפכה לפנדמיה שגובה אלפי קורבנות בכל שנה ואפילו הורידה את תוחלת החיים הממוצעת בפעם הראשונה מזה עשורים. כאן, המקום לציין שבאופן פרדוקסלי ואפילו אבסורדי, בגלל שבישראל נתפס הקנאביס כטיפול קו אחרון, רק מי שטופל תקופה באופיאטים בחוסר הצלחה רשאי לקבל מרשם לקנאביס רפואי.

יכול לסייע לחולים. קנאביס

איתות מחקרי מעניין בגזרת ה-CBD

בשנים האחרונות כמה מחקרים הצביעו על כך ש-CBD, הקנבינואיד השני הנפוץ בצמח הקנאביס אחרי THC, הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות בולטות. הגילוי הזה הביא לפיתוח הרבה מאוד תכשירים לשימוש במריחה שמבוססים על CBD, לטיפול בדלקות שרירים ודלקות פרקים.

והנה, אחד הטרנדים המעניינים בגזרה זו, הוא טיפול בכאבי גב וכאבי שרירים באמצעות משחות או שמנים מבוססי CBD.  מאחר שלחלק מכאבי הגב יש גם רקע דלקתי, רבים מהסובלים מכאבי גב נעזרים בהם, וחלקם מדווחים שתכשירי ה-CBD מסייעים להם.

לאחרונה פורסמה סקירה מדעית שבחנה דיווחים של מספר חולים שסובלים בכאבי גב ומטופלים בתכשירי CBD, והמסקנות הן שתכשירים אלו בהחלט עשויים להקל על כאבי גב בעלי רקע דלקתי, אך דרוש מחקר עתידי נוסף ומעמיק בנושא.

זני בטר שעשויים להיות יעילים עבור מי שסובל מכאבי גב

התפתחויות אלו הן חלק בלתי נפרד מהפעילות שלנו. בחברת בטר אנחנו מנהלים דיאלוג עם מטופלים שסובלים מכאבי גב ומקבלים מהם משוב.

על-פי ניסיון מצטבר של מטופלים רבים, זן ה-SUPPORT PK (בתפרחת או שמן) יעיל כטיפול לילה להקלה על כאבים ושינה עמוקה. מוצרי ה-CBD, CURE EP ושמן IMMUNE T10 C10 תורמים לחיזוק הגוף, הרגעת והרפיית השרירים והרגעת הנפש. לבריאות, שינה טובה, נטולת מיחושים וכאבים.

קישור למחקר על CBD

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך