זני בטר: הכירו את דובלין (Doblin Do)

זני בטר: הכירו את דובלין (Doblin Do)

שיתוף:

זן קנאביס דובלין. Doblin

זן דובלין גדל במתקני בטר כבר משנת 2014, אך עד לרפורמה הוא הופץ רק בערוצים מצומצמים, כך שמרבית ציבור המטופלים לא הכיר אותו. למרבה המזל המצב הזה השתנה והיום ניתן למצוא את השמן המופק מהזן הזה בבתי המרקחת.

דובלין הוא זן היברידי עם תכונות דומיננטיות של סטיבה, כמו שיפור המיקוד, הגברת האנרגיה ועידוד מצב הרוח. הזן מתאים לטיפול יום והייחוד הגדול שלו, הוא שבשונה ממרבית זני הסטיבה הוא לא יוצר אצל המשתמשים תחושה של חוסר שקט.

לכן, על פי הערכות ועדויות ראשוניות מהשטח הוא מתאים במיוחד למי שסובלים מלחץ ומתח, ובאופן שאולי יפתיע רבים הוא אפקטיבי עבור מטופלים שסובלים מתופעות של פוסט טראומה, אשר לרוב אינם מטופלים בזני סאטיבה.

דובלין – עבר מסתורי ועתיד מבטיח

אחד הדברים המעניינים בתחום הקנאביס הרפואי הוא שלמרות שהתחום הזה רווי במדע וטכנולוגיה חלק ניכר מהזנים המוצלחים נולדו כתוצאה מ"טעויות". כבר יותר משלושים שנה שמגדלים בצפון קליפורניה מפתחים זני קנאביס אהובים שהתפשטו לכל העולם. היום מדובר בתעשייה חוקית ולגיטימית, אך עד לפני עשור המגדלים ומפתחי הזנים בקליפורניה היו עדיין בגדר עבריינים שפעלו מתחת לרדאר, כך שלגבי חלק מהזנים המוצא הגנטי המלא נשאר לוט בערפל.

זה גם המקרה של זן הדובלין. כאשר בטר החלו להשתמש בזן בשנת 2014 דבר היחיד שהיה ידוע על הרכבו הוא שהוא מכיל זרעים של שני פנוטיפים היברידיים של אחד מזני קליפורניה הכי פופולריים מאז ומעולם –  OG Kush.

צאצאים גאים של OG Kush

זן OG Kush הוא זן היברידי שידוע בשיעורי ה-THC הגבוהים שלו ושיש לו נטייה ברורה ודומיננטית לכיוון זן האינדיקה. מה שיפה בפנוטיפים הוא שלעיתים הם יכולים לבטא תכונות הפוכות לחלוטין מאלו של זן המקור.

זה גם היה המקרה של הזרעים שהגיעו לבטר, למרות שהם צאצאים גאים של OG Kush שנחשב לזן בעל השפעת אינדיקה מובהקת, ההשפעה שלהם דווקא מזכירה את זני הסטיבה. הזן הראשון שבא לעולם מאותה שקית זרעים הוא ה-LK (לולי קוש) המפורסם והאהוב של בטר. הזן השני, עדיין פחות מוכר, והוא הדובלין (Doblin) או בקיצור: DO. שניהם, אגב, דומים בטעם ובריח.

זני דובלין - Doblin

הנביא הפסיכודלי

אם תהיתם למקור השם, דובלין קרוי על שם ריצ'רד ריק דובלין (Richard Doblin), חוקר ואקטיביסט יהודי אמריקאי שהקים עמותה בשם Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies או בקיצור – MAPS.

במסגרת MAPS קידם ריק דובלין את המחקר הרפואי בחומרים פסיכו-אקטיביים ופסיכודליים על חיילי מרינס אמריקאים, במה שנחשב אז למהלך חסר תקדים, ובין היתר סייע לחברת בטר בתחילת דרכה.

ההחלטה להוקיר את ריק דובלין דווקא באמצעות הזן הזה, קשורה ליכולות הטיפוליות של הזן שמאפשרות גם לסובלים מפוסט טראומה וחרדות ליהנות מהיתרונות של סטיבה בלי להעלות את סף הרגישות והלחץ. לכן, כמו שהזכרנו, זה אחד הזנים היחידים בקטגוריית הסטיבה שיש אינדיקציות שהם מתאימים לסובלים מפוסט טראומה.

למה דובלין שונה בהיבט הזה מזני סטיבה אחרים? אין תשובה מוחלטת לתעלומה הזו, אבל זה מן הסתם קשור לכך ש-DO הוא זן היברידי ופנוטיפ ישיר של OG Kush וממנו כנראה הגיעה תכונת האינדיקה הזו באופן מבודד שרק מעניק לדובלין יתרון אל מול זני סטיבה טהורים.

FORCE בשמן, BALANCE בתפרחת

מי שיחפש את הקרבה המשפחתית ל-LK יגלה שהדובלין מזכיר אותו מאוד בטעמו הלימוני, אך הטעם של דובלין, באופן מפתיע, אפילו חזק יותר. התעלומה מתבהרת כשמסתכלים על מקבץ הטרפנים שלו. דובלין מתהדר בפמליה נאה במיוחד של טרפנים דומיננטיים: Humulene, Caryophyllene, Myrcene, Pinene וכמובן Limonene.

מבחינת ההתוויות הרפואיות דובלין מוגדר כזן לטיפול יום שמתאים, בין היתר, להקלה על כאבים, הפגת מתחים, הגברת תיאבון וסיוע בשינה רציפה. הזן מומלץ למטופלים שסובלים מפיברומיאלגיה ולמטופלים שסובלים מסוגים נוספים של כאבים כרוניים וכאמור, יש הנחה שהוא מתאים לטיפול גם עבור מי שסובלים מחרדות או מפגיעה פוסט טראומתית.

את הדובלין ניתן לצרוך הן כתפרחת שנקראת BALANCE DO בקטגוריית מוצר T15/C3 עם 15% THC והן כמוצר שמן שנקרא FORCE DO בקטגוריית מוצר T20/C4 SATIVA  בריכוז של 20% THC. 

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך