זן קנאביס PK – הכירו את זן פי קיי (Persian Kush)

זן קנאביס PK – הכירו את זן פי קיי (Persian Kush)

שיתוף:

מוצר פי קיי של בטר

Persian Kush הוא אחד מזני הקנאביס הראשונים בעולם שפותחו כזן ייעודי לקנאביס רפואי. הזן, שנוצר כהכלאה בין שני זני בר של אינדיקה, יעיל מאוד בהקלה על כאבים חזקים והרגעת הגוף ומזוהה על פי הפריחה הסגולה שלו שנתנה השראה לשמו.

חברת בטר הייתה הראשונה שהתאימה את Persian Kush לתנאי הגידול והאקלים הישראלי וכבר למעלה מ-12 שנים שזן סאפורט פי.קיי של בטר הוא אחד הזנים המובילים והיציבים בענף הקנאביס הרפואי בישראל.

קראו עוד:

תחום הקנאביס הרפואי צעיר מאוד, למרות שכבר מתחילת שנות השמונים אפשר למצוא ניצנים של טיפול בקנאביס לצרכים רפואיים (בעיקר בגזרת הכאב), ניסיונות שנערכו בדרך כלל מתחת לרדאר והרחק מעיינם הפקוחה של הרשויות. השינוי הגדול קרה בשנת 1996 בקליפורניה שהייתה המדינה הראשונה בארצות הברית שאישרה בחוק שימוש בקנאביס לצרכים רפואיים.

עוד לפני החקיקה המהפכנית הייתה קליפורניה מרכז חשוב שבו פותחו זני קנאביס מוצלחים וגם היום "זני קליפורניה" הוא תואר שהרבה זנים פופולריים מתהדרים בו.

הלגליזציה החלקית של ענף הקנאביס, גרמה להרבה מגדלים מקומיים לכוון לשוק הזה ולדרישות המיוחדות שלו. זה בלט בעיקר במחוז אוקלנד שהיה אחד הראשונים שבהם יושמה רפורמת הקנאביס הרפואי. בשנות התשעים גם פותח במחוז אוקלנד זן ה- Persian Kush שהוא כנראה אחד הזנים הראשונים שפותחו לקנאביס רפואי.

הכלאה בין אינדיקה הודית לאפגניקה

Persian Kush נוצר כהכלאה בין שני landraces (זני מקור של קנאביס שהתפתחו באופן טבעי באזור מסוים) – Hindu Kush, זן אינדיקה טהור שהתפתח במורדות ההימלאיה, ו-Purple Afgani, זן אינדיקה (יש מי שמגדירים את האינדיקות האפגניות כתת מין נוסף בשם אפגניקה) שגדל באזורים ההרריים של אפגניסטן.

המגדלים באוקלנד לקחו צמח נקבה של Hindu Kush, הפרו אותו עם זכר Purple Afgani. Hindu Kush נחשב לזן קל לגידול שמניב תנובה גדולה; מנגד Purple Afgani הוא צמח קטן וקשוח שלא מניב הרבה, אך ידוע בהשפעה המרגיעה והמאלחשת שלו והצבע הסגול שהטריכומות מקבלות לקראת הקטיף, ואלו בדיוק שתי התכונות שעברו גם ל-Persian Kush.

למרות ש- Persian Kush פותח לפני למעלה מ-25 שנה, גם היום הוא נחשב לאחת האינדיקות היציבות והחזקות בשוק ושיעור ה-THC שלו עשוי להגיע ל-27%. הזרעים של הזן החדש יצאו במהרה מאוקלנד והגיעו למגדלים בכל העולם.

שמן קנאביס פול ספקטרום

זן אחד, הרבה מאוד פנוטיפים

זה המקום לציין עובדה חשובה הנוגעת למרבית זני הקנאביס בעולם. הקנאביס הוא צמח חד-מיני שאינו יכול להפרות את עצמו וגם כאשר מבצעים הפריה מבוקרת בין זנים ידועים הזרעים שיתקבלו מאותה הפריה לעולם לא יהיו זהים לחלוטין למקור וגם לא אחד לשני.

המשמעות היא שגם אם תרכשו חבילת זרעים של זן מסוים ותנביטו ותפריחו את כולם ייתכן שתקבלו כמה צמחים מאוד שונים זה מזה וגם שונים מזן האם.

זו הסיבה שכל מגדלי הקנאביס המשמעותיים, כמו למשל חברת בטר, יחזיקו תמיד "אימהות" (צמחים במצב גדילה לפני הפרחה, שמהם לוקחים ייחורים ומבצעים את הריבוי) וזו הדרך להבטיח שאכן תהיה תמיד זהות גנטית.

לכן, כאשר חווה רוצה להתחיל לגדל זן מוכר, תמיד יידרש תהליך פיתוח. הפרקטיקה היא להנביט ולהפריח את כולם מתוך הנחה שכמה מהפנוטיפים (המופעים של הצמח בפועל) יהיו מאוד דומים לזן האם. את הצמח הדומה ביותר לזן המקור מבחינת הרכב ותמהיל קנבינואידים וטרפנים, תכונות חקלאיות כמו גודל וצבע תפרחת, טעם וריח וכמובן השפעה, יהפכו לצמח האם של אותו זן באותה חווה.

זה גם מה שקרה עם Persian Kush – מרבית המוצרים שמשווקים תחת שם הזן הזה יהיו בעלי תכונות דומות. אך הם לעולם לא יהיו זהים לחלוטין.

ה-PK של בטר ירוק יותר

האופן שבו פותח זן ה-פי.קיי של חברת בטר כלל ממד נוסף שכנראה מסביר את ההצלחה שלו. תחילת הפיתוח של ה-PK של בטר יצאה לדרך באופן אותו תיארנו – לקחו את פיתוח הזן צעד קדימה, כיוון שבחווה רצו שהזן המקומי גם יתאים טוב יותר לאקלים ולתנאי הגידול המקומיים שמאוד שונים מאזור אוקלנד שבו פותח הזן.

משום כך, הוא הוכלא עם מספר זנים אחרים שיהפכו אותו עמיד יותר. בכל הכלאה כזו בוחרים את הפנוטיפים שדומים יותר לזן המקור של כוש פרסי.

בסיום התהליך מבצעים הכלאה נוספת של הפנוטיפ הנבחר עם זן המקור כדי להבטיח שהתכונות שלו יהיו הדומיננטיות – התהליך הזה נקרא 'בק קרוסינג' והוא נמשך מספר מחזורי גידול שבהם בוחרים את הפנוטיפ המתאים ביותר עד שמקבלים צמח אם שכולל את התכונות הרצויות.

במקרה של קנאביס PK של בטר מדובר בצמח בעל שיעור THC של כ-20%, תמהיל טרפנים עשיר הכולל: Myrcene, Pinene, Caryophyllene, Ocimene ו- Humulene, לקראת הקטיף הטריכומות שלו מקבלות את הגוון הסגול המפורסם וכמובן, יש לו תכונות מובהקות ודומיננטיות של אינדיקה שהופכות אותו ליעיל מאוד בהרגעה, הקלה על כאבים וזירוז שינה.

האבולוציה של PK נמשכת

חוות בטר לא שוקטת על השמרים והיא ממשיכה לשפר את הזן ולהציע על בסיסו מוצרים חדשים. לפני כשלוש שנים כשהרפורמה בקנאביס נכנסה לתוקף, גובש בחברה תו תקן פנימי לתפרחות ה-PK, כך שרק תפרחות שעומדות בסטנדרט שהוגדר מגיעות לבתי המרקחת.

חידוש נוסף שפותח בבטר, על בסיס PK ועתיד להגיע לבתי המרקחת בשבועות הקרובים, הוא מוצר בשם PK small buds – אריזות עם תפרחת PK בעלת פרחים קטנים וקומפקטיים מהסוג שבשנה האחרונה היה פופולרי בקרב המטופלים.

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך