אחסון קנאביס – מטופלים, כך תשמרו על הקנאביס רענן ובעיקר בטוח

אחסון קנאביס – מטופלים, כך תשמרו על הקנאביס רענן ובעיקר בטוח

שיתוף:

אחסון קנאביס וחשיבות הבנת השימוש

כמו עם כל תרופה אחרת, ויש שייטענו שאפילו יותר, גם את הקנאביס הרפואי יש לאחסן באופן נכון ואחראי. חשוב שהמוצר יהיה רחוק מהישג ידם של ילדים או חיות מחמד, מעבר לעובדה שאחסון נכון גם שומר את התפרחת פוטנטית ומונע התפתחות עובשים באוגוסט 2020 הגיע זוג הורים מודאג עם בנם, פעוט כבן שנתיים, לחדר המיון של בית החולים רמב"ם.

הילד היה מעורפל ומטושטש וההורים חשדו כי הוא בלע בשוגג קנאביס רפואי שהוחזק בבית ברישיון. הבדיקות שנערכו בבית החולים אוששו את החשד. לא מדובר באירוע בודד – בשנים האחרונות יותר ויותר ילדים מוצאים את דרכם לחדרי המיון עם חשד להרעלת קנאביס.

הבשורות הטובות הן שכמעט תמיד המקרים האלה מסתיימים תוך שעות ספורות בלי שנגרם לילד נזק בריאותי חמור. כך קרה גם במקרה של הפעוט שהגיע לבית החולים רמב"ם אחרי שהסתקרן לגבי הקנאביס הרפואי של אבא. ועדיין, זו חוויה שרצוי לחסוך מהילדים שלנו. לפניכם המלצות והנחיות כיצד יש להיזהר בעת אחסון קנאביס בשוטף.

להרחיק מהישג ידם של כלבים וילדים

אפשר וצריך להגיד הרבה דברים טובים על קנאביס רפואי, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שעם שכיחות השימוש בקנאביס רפואי, אנו עדים ליותר תופעות מסוג זה.

לא מדובר רק בילדים. ווטרינרים מדווחים על כך שהרעלות קנאביס בחיות מחמד, בעיקר כלבים, הפכו לסוג של מכת מדינה. בשונה מהמקרה בילדים, כלב שיבלע קנאביס בכמות של כמה גרמים עלול להיקלע לסכנת חיים ולספוג נזק בלתי הפיך.

לכן, הכלל הראשון באחסון קנאביס, הוא להרחיק אותו מהישג ידם של ילדים וכלבים. זה לא נורא מסובך, אבל עובדה שרבים נופלים פה. כשיש בסביבה ילד סקרן או כלב תאוותן, לא צריך יותר מכמה שניות של חוסר תשומת לב בהן הנחתם את השקית על השולחן במרפסת, ואופס.

אם כבר מדברים על אותה השקית, הכלל הראשון שראוי לאמץ הוא להיפטר ממנה ומרגע שפתחתם אותה מומלץ להעביר את תוכנה לצנצנת זכוכית אטומה עם סגירה טובה (ועדיף עם מכסה שתוכנן להקשות על ילדים סקרנים), גם ללא קשר לנוכחות של פעוטות ובעלי חיים.

רוב המטופלים יחזיקו את מרבית הקנאביס הרפואי במקום אחד (עדיף ארון או חלל שניתן לנעול או לסגור היטב), אך במקביל ישמרו ערכה קטנה לשימוש שוטף – מה שפותח פתח לבעיות מהסוג שתיארנו. לכן, מומלץ שגם את הקנאביס הרפואי בערכה תשמרו בכלי פלסטיק אטום עם סגירה טובה – מה שיצמצם את האפשרות שילד או כלב יצליחו לשים עליו את הטלפיים.

לשמור על האיכות של הקנאביס

כמו שהזכרנו, אחסון נכון ואחראי של קנאביס חשוב לא רק כדי למנוע הרעלת קנאביס מצד ילדים או בעלי חיים. הוא חשוב גם בהיבט של שמירה על איכות המוצר בראי המטופל.

אמנם לקנאביס רפואי לרוב לא יהיה תאריך תפוגה וכאשר הוא מטופל נכון ועובר ייבוש ויישון הוא יכול לשמור על הפוטנטיות (ריכוז החומרים הפעילים) לאורך זמן, אבל קנאביס רפואי רגיש לחום ולקרינת UV, וכאשר הוא דחוס בשקית הוא גם סובל מלחץ שעלול לפגוע בטריכומות.

הקנאביס הרפואי גם לא אוהב סביבה יבשה מידי, ועוד פחות מזה לחה מידי (לאחסן קנאביס רפואי מתחת לכיור זה רעיון רע מאוד). כאשר הקנאביס חשוף ללחות גבוהה הוא עלול לפתח עובש.

לא זו בלבד שעובש פוגע באיכות החומרים הפעילים, הוא כשלעצמו עלול להיות רעיל. נקודה זו חשוב לזכור כי גם אם לא באמת קיימת "הרעלת" קנאביס, קנאביס נגוע בעובש בהחלט עלול להיות רעיל.

כאמור, שמירת הקנאביס הרפואי בצנצנת זכוכית אטומה שמונעת מקרני UV לפגוע בקנאביס, אותה תשמרו בארון מוצל – לרוב תעשה את העבודה ותשמור את הקנאביס שלכם איכותי ובטוח.

קראו עוד:

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך