סמלילי הדברה לקנאביס רפואי – המדריך של בטר

סמלילי הדברה לקנאביס רפואי – המדריך של בטר

שיתוף:

סמלילי ההדברה של בטר

הרגולציה בתחום הקנאביס הרפואי לא מפסיקה לספק חידושים והפתעות. כך למשל, לפני כשנה חויבו המגדלים והמשווקים של קנאביס רפואי להוסיף לאריזות סמלילים שמאפשרים לצרכנים לקבל יותר מידע על תהליכי הגידול והייצור.

מאחר שתהליכים אלו משפיעים על אופי ואיכות התוצר הסופי, החליטה היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות) לספק לצרכן הסופי גם את המידע הזה.

כך כל לקוח יוכל לשקלל בתהליך הרכישה לא רק מידע כמו סוג זן או מינון חומרים פעילים, אלא גם אספקטים בשיטות הגידול כמו סוג ההדברה והשיטה שבאמצעותה מופחת העומס המיקרוביאלי.

בעבר כבר הקדשנו סקירה נרחבת לכל הסמלילים. הכתבה הזו מוקדשת לסמלילים הספציפיים שנמצאים על האריזות של מוצרי בטר. מה עומד מאחוריהם ומה המשמעות שלהם מבחינת הצרכן.

סמלילים כלליים

לפני שנצלול לסמלילים הייחודיים שמלמדים על שיטות הגידול והייצור, נתייחס לסמלילים הכלליים שמופיעים על גבי האריזות. את הסמליל שפרושו "מיוצר בישראל" רבים מכירים.

זו הזדמנות מצוינת להזכיר שחלק ניכר מהתפרחות ומוצרי הקנאביס הרפואי שנפגוש בבתי המרקחת אינם מגידול מקומי ובהחלט יש סיבות טובות להעדיף כחול לבן (מעבר לפטריוטיות ולתמיכה בחקלאות הישראלית), היכולת שלנו ושל הרגולטור לעקוב ולפקח על הגידול של קנאביס רפואי שמגיע מעבר לים היא חלקית, וכלל התוצרת הישראלית יותר מפוקחת ושקופה.

סמלילים אלו מעידים שמדובר במוצר רפואי שמשמש כתרופה ועבר בקרה ופיקוח בהתאם. הם לא ייחודיים לבטר, אך חשוב שהם יהיו שם – כי הם למעשה האסמכתא שאכן מדובר בתרופה.

סמלילי ההדברה של בטר

הדברה היא נקודה רגישה בחקלאות בכלל ובגידול קנאביס רפואי בפרט. בשונה מרוב התוצרת החקלאית (בעיקר פירות וירקות) בה החלקים החיצוניים מכוסים בקליפה שניתן לשטוף או להסיר לפני הצריכה, בקנאביס רפואי החלק הנצרך הוא התפרחת החשופה שאותה לא ניתן לשטוף.

המשמעות היא שכאשר יעשה שימוש בחומרי הדברה, שרידים שלהם ימצאו במוצר הסופי. אף צרכן קנאביס לא מעוניין לצרוך חומרי הדברה, קל וחומר כאשר מדובר במטופלים בקנאביס רפואי, שחלק מצרכניו סובלים מרגישות מיוחדת ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת.

גידול חלקות צפופות של קנאביס רפואי דורש התמודדות עם מזיקים. ויתור מלא על חומרי הדברה יביא לכך שחרקים ומזיקים אחרים יגרמו נזק בלתי הפיך לתפרחת (ויש להניח שאף צרכן קנאביס לא מעוניין לצרוך תפרחת דלה ב-THC ועשירה בקרדיות).

לכן, על פי רוב סוג כזה או אחר של הדברה הוא בלתי נמנע. החוק מתיר שימוש בחומרי הדברה מסוגים רבים, כולל כאלה שעלולים לפגוע בבריאות, וכל מגדל עושה את השיקולים התפעוליים והכלכליים שלו. היום תודות לסמלילים הנושא הזה שקוף מבחינת הצרכן.

בחוות בטר מגדלים את הקנאביס הרפואי תוך הסתמכות על עקרונות החקלאות האורגנית. מבחינת הדברה, הדבר גורר שני סוגי פתרונות שנחשבים לבטוחים וידידותיים לסביבה. הראשון הוא באמצעות שימוש אך ורק בחומרי הדברה שאושרו לשימוש בחקלאות אורגנית. פרט זה ייוצג על המוצר באמצעות סמליל זה:

שימוש אך ורק בחומרי הדברה שאושרו לשימוש בחקלאות אורגנית

פתרון הדברה נוסף שאומץ על-ידי בטר הוא שימוש בהדברה ביולוגית, ולכן תמצאו על אריזות המוצרים את הסמליל הזה:

שימוש בהדברה ביולוגית

את חומרי ההדברה מחליפים בהדברה ביולוגית אורגניזמים מועילים, חרקים טורפים או טפילים שניזונים מהחרקים המזיקים, וכן העשרה מיקרוביאלית של חיידקים מועילים שמונעים התבססות של אורגניזמים מיקרוביאליים מזיקים.

בגידול של בטר נעשה שימוש נרחב בשיטות אלו על בסיס שבועי, בכל שלבי הגידול.

הרעיון הוא למנוע התבססות מזיקים בשיטות ביולוגיות, ולהגיב למקרים שבהם ה"מועילים" לא מספיקים בעזרת חומרים אורגניים.

הפחתת עומס מיקרוביאלי

לאחר הקטיף הפרחים עוברים ייבוש ויישון למשך כמה שבועות, טרם אריזתם. התפרחות עוברות מיון אינטנסיבי בכל השלבים לסינון תפרחות נגועות בעובשים נראים לעין, אך לעיתים עשויים להיות גורמים מיקרוביאליים – חיידקים או פטריות – שמתגלים רק בבדיקות מעבדה, ועלולים להוות סיכון בריאותי למשתמש.

מאחר שקנאביס רפואי ניתן במקרים רבים למטופלים שהמערכת החיסונית שלהם מוחלשת, וזיהום מיקרוביאלי עשוי לסכנם, התקן של משרד הבריאות מחמיר במיוחד.

כמעט תמיד תימצא חריגה באחד או יותר מהמדדים, ועל כן נדרשת פעולה להפחתה של העומס המיקרוביאלי, בדומה לפסטור של חלב ומוצרי מזון אחרים.

לכל שיטת פסטור יתרונות וחסרונות. בדרך כלל היעילות של ההפחתה המיקרוביאלית כרוכה גם בפגיעה מסוימת בתכונות התראפויטיות של התפרחות, או במדדי איכות כמו מראה או ארומה.

בבטר בחרו להשתמש בשיטת "פסטור קר" באמצעות קרינת בטא. שיטה זו נמצאה מאוד יעילה והפגיעה שלה באיכות המוצר היא הפחותה ביותר. בבדיקות לתפרחות שעברו פסטור קר בשיטה זו, נמדדו החומרים הפעילים (קנבינואידים וטרפנים) באצוות שונות לפני ואחרי הטיפול ונמצא שההבדל בערכים זניח עד אפסי, והעומס המיקרוביאלי לאחר הטיפול תמיד עומד בתקן.

זה הסמליל של פסטור קר בקרני בטא שתמצאו על אריזות המוצרים של בטר:

פסטור קר בקרני בטא

קראו עוד:

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך