זנים מספרים: "צ'וקולופ, השוקולד שהופך אותי לסבלני ומכיל"

זנים מספרים: "צ'וקולופ, השוקולד שהופך אותי לסבלני ומכיל"

שיתוף:

קנאביס רפואי ושוקולד. צ'וקולופ

יחסית לזני קנאביס רפואי אחרים, שנהנים ממבול של יחסי ציבור, צ'וקולופ של בטר הוא זן צנוע. אך אל תטעו, מדובר בזן בעל השפעה אופורית מרוממת וטעם שוקולדי יוצא דופן. תכונות אלו הפכו אותו בשנים האחרונות לזן פופולרי ולבחירה הראשונה לטיפול יום עבור מטופלים רבים.

"פתחתי את השקית ועלה ממנה ריח של שוקולד, של בונבוניירה, פשוט ריח מובהק של שוקולד מריר שמעולם לא פגשתי קודם בקנאביס", כך תיאר יקי כהן המטופל זה כשנתיים בקנאביס רפואי, את המפגש הראשון שלו עם זן צ'וקולופ של בטר.

"צ'וקולופ הופך את הכאב לנסבל, וזה הופך אותי ליותר סבלני ומכיל. זה זן מאוד מנטלי ומעורר, אצלי הוא לפעמים גם מדכא תיאבון אבל הוא בעיקר מאוד מעודד יצירתיות. צ'וקולופ זה הזן העיקרי שלי בטיפול יום ולפעמים גם בלילה, ובהתאם הוא גם הזן העיקרי שאני מממש במרשם".

אנחנו עוד נשוב אל יקי וחוויית הצ'וקולופ האישית שלו – אך לפני זה, רצינו לתת לכם קצת רקע על הגנטיקה וההיסטוריה של הזן המיוחד הזה. זן שגדל בחוות בטר, בתנאי גידול אורגנים, כבר מאז שנת 2016.

מופע שנות השמונים

זקני קליפורניה עדיין נזכרים בערגה בזן קנאביס בעל טעם השוקולד והקפה שהיה נפוץ בשנות השמונים של המאה הקודמת. זן הסאטיבה שהגיע לצפון אמריקה מתאילנד קיבל את הכינוי המתבקש Chocolate Thai.

באותן שנים הזן ששיעור ה-THC הממוצע שלו היה בין %12 ל-16%, נחשב חזק במיוחד. מאז עברה קליפורניה מהפכת קנאביס רפואי והמרדף אחרי זני קנאביס שחוצים בלי למצמץ את רף ה-20% ולעיתים מגרדים את ה-30% THC, גרם לזנים כמו צ'וקולט תאי להיזנח, להישכח ולבסוף להיעלם.

הצ'וקולט תאי הפך לזיכרון עמום ולאגדה אורבנית על זן קנאביס בטעם של שוקולד.

ההולנדים מחזירים את השוקולד לקנאביס

את העובדה שהיום צ'וקולט תאי וקנאביס בטעם שוקולד הם שוב אופציה עבור צרכני קנאביס רפואי, צריך לזקוף לזכות חברת פיתוח הזנים ההולנדית – די אן אי ג'נטיקס (DNA Genetics).

החברה ההולנדית שמרה בשעתו קופסה מלאה זרעים של צ'וקולט תאי, ולמעשה הפנוטיפים שהונבטו מהקופסה הזו הם המקור של כל הגלגול (והגידול) העכשווי של הזן.

זן הצ'וקולופ הוא צאצא ישיר של צ'וקולט תאי. לייתר דיוק, הכלאה של צ'וקולט תאי עם זן סאטיבה קודם שפותח בדי אן אי – Cannalope Haze (ומכאן השם צ'וקולופ שהוא הלחם בין צ'וקולט לקאנלופ).

קאנלופ הייז מתבלט בפרופיל טרפנים מתוק ושיעור THC גבוה, והרציונל בהכלאה היה לחזק ולהעשיר את טעם השוקולד ולהעלות את שיעור ה-THC.

מעורר יצירתיות ומשפר מצב רוח

הצ'וקולופ קיים את ההבטחה שלו במלואה, ולו פרופיל טרפנים ייחודי. הטרפן הדומיננטי הוא מירסן, אך לצדו נוכחות משמעותית של אוסימין, טרפינולן ולימונן שיחד מייצרים ארומה אדמתית שוקולדית עם הד של קפה וטעם מתוק ועשיר. יש עדויות שקנאביס רפואי עם פרופיל טרפנים כזה מסייע להתמודד גם עם סכרת.

לצד הטעם והארומה השוקולדים הצ'וקולופ מצטיין בשיעור THC נאה של 18%-22%.

עם כל הכבוד לתכונות מולקולריות כמו פרופיל הטרפנים ושיעור ה-THC, מה שבאמת מגדיר קנאביס רפואי זו ההשפעה שלו על המטופלים, במובן הפיזי והמנטלי. למרות שכל מטופל יגיב לקנאביס רפואי באופן אינדיווידואלי, בתמונה הקלינית הגדולה אפשר למצוא מאפיינים דומים רבים שמגדירים את ההשפעה הטיפולית של הזן.

לצ'וקולופ השפעה מעוררת יצירתיות, ממקדת חשיבה ומרוממת מצב רוח. הוא לא יעלים כאבים חזקים, אך בהחלט יקל על ההתמודדות היומיומית עמם, מבלי לגבות מחירים כמו עייפות או אובדן מוטיבציה שלעיתים נלווים להשפעה של חלק מזני הקנאביס הרפואי .

תכונות אלו הופכות אותו לזן קנאביס אופטימלי לטיפול יום והוא מתאים במיוחד למטופלים שמתמודדים עם קשיים נפשיים כמו חרדות, דיכאון ופוסט טראומה.

קנאביס רפואי במינון אפקטיבי בגידול אורגני

בחברת בטר זיהו את הפוטנציאל של צ'וקולופ כבר בראשית העשור הקודם. החברה רכשה מדי.אן.איי ג'נטיקס זרעים ובמשך תקופה פיתחה את הגרסה הייחודית שלה לזן.

זנים עתירי THC נוטים להבליט את ההשפעה הפסיכו-אקטיבית הישירה של הצמח. בגלל שבבטר יעדו את הזן לטיפול יום, הוחלט למתן את שיעור ה-THC כדי לייצר השפעה יותר יציבה ומאוזנת שלא מכהה את התכונות המעוררות והמחדדות.

לכן, בשונה ממרבית זני צ'וקולופ שגדלים בעולם ומסווגים תחת קטגוריית T20, צ'וקולופ של בטר הוא בעל שיעור THC מתון יותר שמטרתו אינה "להפיל" או להרדים את המטופל, אלא לשפר את התפקוד השוטף שלו.

יכול לסייע לחולים. קנאביס

"האופוריה נשארת אחרי שההשפעה של הקנאביס פגה"

יקי כהן בן ה-38 מהשרון, יזם בתחום המדעי שביצע בעברו מספר פרויקטים בתחום הקנאביס הרפואי, נסיון שמקנה לו פרספקטיבה יחודית כמטופל, סובל כבר שנים ארוכות מכאבים חזקים באזור חגורת המותניים. לפני שנתיים אחרי שנים של ניסיונות טיפול קונבנציונליים, הפך יקי למטופל בעל רישיון לקנאביס רפואי.

הוא מעיד שלקח לו זמן רב למצוא את הזן האופטימלי עבורו, זן שמאפשר לו לסבול את הכאב הכרוני, אך באותה נשימה לשמור על חדות, ערנות ומצב רוח מרומם. בסיפור של יקי כהן, ריח השוקולד הנפלא היה בבחינת רמז מטרים לכך שהחיפוש שלו הסתיים "ההשפעה של צ'וקולופ מאוד מרוממת, הוא משרה עלי אופוריה ואופטימיות, שלמרות שלא מעלימות את הכאב, הן הופכות אותו לנסבל, והתחושה נשארת גם אחרי שההשפעה של הקנאביס פגה", הוא מסכם.

זן הצ'וקולופ של בטר גדל בהתאם לעקרונות הגידול האורגני ללא הדברה כימית או דישון כימי ולכן מתאים גם עבור מטופלים שסובלים מרגישויות או ממערכת חיסונית חלשה.

מאז שנת 2016 צ'וקולופ של בטר הוא אחד הזנים היציבים במצאי הקנאביס הרפואי בישראל.

קראו עוד:

Better-logo

חברת בטר היא מחברות גידול הקנאביס הרפואי הוותיקות והמוכרות בישראל, המספקת ללקוחותיה חווית קנאביס רפואי הטבעית והטהורה ביותר.

הצטרפו לקהילת בטר וקבלו ראשונים את כל המידע והעדכונים

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך